sheslikextasy  ♥

Alla inlägg under november 2009

Av sheslikextasy♥ - 1 november 2009 14:24

Stress är de fysiologisk-hormonella anpassningsreaktioner i kroppens organsystem som utlöses av fysiska och mentala påfrestningar, ”stressorer”. Den kan ha flera olika orsaker; inklusive smärta, nedkylning, rädsla och flykt. Ur evolutionär synpunkt är stress ett mycket viktigt svar som är bevarat i alla högre djurarter, inklusive alla primater och även gnagare. En människa kan känna stress inte bara av överstimulering, utan även av understimulering.


Igår blev det ännu en kväll/dag som blev stressad, efter att ha haft en galen fredag sent i säng och tidigt upp på hundutställning, Saras mormor ställde ut sin lilla bebis, sötnosen sig själv. Sedan var det en runda på stan med mor och bror mysigt med lite fika och vandring. Vidare och köpa Aiia och Muddis inflyttningspresent som var från mig Jennie och Marwan. Vad det var de säger ja inte (A) haha.  Hem packa in denna underbara skapelse, illa att jag inte tog kort på den för saken var den att jag inte hade något paketpapper hemma så fick klä in den i kartonger från mina sexleksaker. Haha underbart ! :)  sen vare dags för homeparty på öster så drog dit visade vad jag skulle sålde lite och sedan snabbt vidare hem till Aiia & Muddi som hade haloweenpardey, snabbt in lämna presenten och sedan vidare ner til Oléo och börja jobba!  Sinnesjukt mycket folk, och sjukt mycket folk man kände, dock vissa som man bara fick veta av näst intill alla att den var där men inget hej eller något..... känns väl sådär. men men ditt val ditt val.    Kan bara säga att idag är jag toootaly dead. JAG sov till 11.30 ! utan att ens vakna av mig själv inte ens då, mamma väckte mig för att kolla så  ja levde näst intill, inte normalt för mig någon stanns att sova så länge Obestämd men men är man slut så är man. Snart ska jag färga mammas hår sedan hoppas jag att jag och sara ska brain storma satan idag!!


  

            Peace & Love

Presentation

När tankar blir till ord

Gå inoch rösta SWE blogg topplistan!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Klotterplank :)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards