sheslikextasy  ♥

Alla inlägg den 23 november 2009

Av sheslikextasy♥ - 23 november 2009 22:59

Begreppet vuxen innebär att en person är gammal nog att klara sig utan stöd från föräldrar eller andra vårdnadshavare. I västerländska samhällen brukar denna ålder anses vara uppnådd vid 24-26 ålder, vilket också brukar kallas myndighetsålder. I vissa kulturer går gränsen vid yngre år som i Sverige 18 års ålder, och är i vissa fall synonym med termen könsmogen.

  

Jag är 19 år, har fyra jobb. Inte vuxen någonstanns. Ingen bra förebild. När man idag är 19år så ska man vara vuxen, en bra förebild och ta hand om sina handlingar. Inte visa vem man är, tänka på vad man skriver, vad man gör, hur man klär sig, vem man ligger med och vem man gör affärer med. Du ska tänka på vilken sprit du dricker när du dricker den och i vilken mängd. Du ska tänka på hur du uttrycker dig på internet, vilka bilder du lägger ut, där med vad du har på dig hur du är sminkad, hur du står, med vem du står och vilken pose du har. Du ska tänka på hur du pratar, vilka ord du använder och hur svänger med armarna och blicken meddans du pratar. Hur du höjer rösten eller tvekar i orden. Du ska tänka på hur du sitter vart du sitter. Om du sitter på golvet, bordet, stolen, soffan, sängen, taket, bänken, staketet vad som helt enkelt. Du ska tänka på vilka färger du använder i smink, kläder, skor, hår, hemsida allt. Du ska flytta hem ifrån. Inreda din lägenhet med så lite grejer som möjligt, helst allt i vitt och svart. kanske någon av årets färg. Du ska kasta alla prylar, alla minnen som du samlat på dig under din barndom ska du kasta och glömma bort. Du ska skaffa en sambo och vara tillsammans bara för att vara, tillsammans.. Du ska föda barn, födaupp sedan skilja dig. Du ska jobba på ditt första jobb hela livet och även om du hatar det så ska du jobba där hela livet. Du ska inte utforstka dina vildaste fantasier utan bara leva svenne livet.  Du ska helt enkelt göra en massa saker, vara en massa saker. Jag är inget av detta i princip, och jag har inte en tanke på att göra eller bli något av detta heller, tyvärr. Jag älskar att skriva mina tankar rakt ner utan att tänka efter, jag gör helst saker först sedan tänker efter men ångrar mig ej. Jag tar på mig så mycket färger som det går helst och blandar detta med en massa smycken, och hårfärger. Jag använder ett ordföråd som en fjortonårings, jag kan dock prata "vuxet" om jag vill. Jag festar och står för det, jag ´dricker så mycket som jag behagar, jag dansar precis som jag känner för, jag gör de som får mig att le, hur mycket det än inte ser bra ut. Jag säger vad jag tycker och tänker rätt ut, även om det ibland kan skada, eller vara 10 ord för mycket så gör jag det. Har ett ansvar att vara förebild, ett ansvar att uttrycka mig rätt, se ut som man ska och prata som man ska. Lägga upp bilder som är rätt och inte finnas på fel. Inte skriva om hur mycket jag festade i helgen eller hur mycket jag faktiskt är heartbroken. Inte skriva mina tankar.
                Absolut ska jag inte skriva detta......Men tyvärr, jag är jag och föddes till att leva detta liv som jag vill. Passar det inte så dra, jag har inte tvingat dig att vara i min närhet eller hur, och redan nu kan jag säga att jag kommer inte bli så mycket mer vuxen på ett tag. Jag är det när jag vill, när jag jobbar och när jag gör endel "vuxen" saker. Men inte på min fritid, då vill jag slappna av och bara vara jag. Så det är precis vad jag är


Jag är jag!

Av sheslikextasy♥ - 23 november 2009 22:40

KAN vara den sexigaste videon på länge!
Beyonce - Sweet Dreams


Dock så kom discussionen upp om möjligtvis denna är sexigare...
Britney Spears - Toxic

Av sheslikextasy♥ - 23 november 2009 22:03

Precis ätit en tallrik fil med russin och kanel, hur gott är det inte då! Kan nog vara det godaste som finns. Aerobics är nog dock inte min grej, dock ska jag prova de igen men med en annan "tränare" för det gör sjukt stor skillnad.


Som sagt skulle snacka helgen lite här var det meningen. Så vi börjar i Fredags, uuunderbar fredag! Planerat lång innan, en kväll med film, ostbricka, godis, och massa frukt. och så blev det, Mattson kirrade maten och jag vinet, sedan hyrde vi faktiskt 3 filmer och köpte sjukt mycket godis haha. men när vi kom hem var frågan bara, varför köpte vi godis? ingen var ju sugen.  Pratade och pratade och pratade lite till tillslut blev klockan halv tolv och vi hade fortfarande inte fått igång någon film, utan bara druckigt en jäkla massa vin och käkat en himla massa ost. Så ni kan ju tänka er lukten i Mattssons lilla rums etta haha, vi gillar'e. En i allafall suuuper mysig kväll/natt.
Detta var då min fredag. Lördagen inehöll alkohol även den, haha inte alls enligt planer men de var så det blev. B och jag hittade tequilan och började racet, mellanlandade på Oléo, och hade en gryyyyyym utekväll! dansade röven av oss rent ut sagt. Länge sedan jag hade så kul, och det tackar jag för alla inblandade! Tyst  


  

Vi var sjukt snygga och sexiga i lördags!


Peace & Love


Av sheslikextasy♥ - 23 november 2009 19:04

Ska ta min lilla bebis och köra till Simhallen nu, träffa Empan och köra ett pass Aerobics, sedan bastu mm älskar att basta efter träning!  Ska även blogga gärnet om helgen sedan tror jag, eller i allfall lite lagom med info^^



  


Peac & Love

  

Presentation

När tankar blir till ord

Gå inoch rösta SWE blogg topplistan!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Klotterplank :)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Länkar

Översätt bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards